Webinar 21. april: Didaktiske metoder og værktøjer i bæredygtighedsundervisningen

Event
Elevinddragelse

Foto: Klimaambassaden

Den 21. april klokken 15-16 inviterer projektet Den Grønne Rygrad til webinar, hvor vi diskuterer og dykker ned i metodiske tilgange og didaktiske værktøjer som er relevante i klima- og bæredygtighedsundervisningen.

I webinaret taler vi med Mette Jung og Line Kastorp Kok, hhv. lærer og naturfagskoordinator i Vejle kommune, som blandt andet fortæller om deres arbejde med Engineering i skolen. Desuden giver Søren Peter Dalby Andersen et indblik i, hvorfor en bevidst didaktisk og metodisk tilgang til undervisning i bæredygtighed er vigtig, samt i teorien bag Den Grønne Rygrads didaktiske grundlag.

Program:

  • Kort intro til Den Grønne Rygrads arbejde med at styrke den praksisnære STEM-undervisning med udgangspunkt i bæredygtighed
  • Tanken og teorien bag Den Grønne Rygrads didaktiske grundlag v/ Søren Peter Dalby Andersen
  • Dialog med lærer Mette Jung og naturfagskoordinator Line Kastorp Kok om hvad en kommunal strategi, lokale handleplaner og et fælles fokus på en problemorienteret og undersøgelsesbaseret tilgang til naturfag kan få af betydning for: 
    • Samarbejdet mellem lærerne i skolernes naturfagsteam
    • Den vedkommende og relevante naturfagsundervisning
    • Samt elevernes udbytte og naturfaglige kompetencer
  • Spørgsmål fra deltagerne
  • Sådan kan du få mere inspiration fra Den Grønne Rygrad til din undervisning

Tilmeld dig webinaret her

Efter din tilmelding modtager du en mail med Zoom-link til webinaret. 

OBS: Vi gør opmærksom på at webinaret optages til offentligt brug efterfølgende. Ved tilmelding giver du samtykke dette.

Den Grønne Rygrad er et projektsamarbejde mellem den grønne tænketank CONCITOs Klimaambassaden og skolehaveforeningen Haver til Maver.

Projektet er støttet i perioden 2019-2023 af Novo Nordisk Fonden. Læs mere om Den Grønne Rygrad her


 

Relaterede emner
Kontakt
Synnøve
Programchef, Klimaambassaden